3D Geometrija - Optika kotača
Auto optika, centriranje trapa ili ovjesa, 3D auto geometrija, optika kotača, geometrija kotača… Mnogi su nazivi, ali sve znači isto: položaj kotača. Radi se o nekoliko zahtjeva koje kotači moraju zadovoljavati da bi vožnja cestom bila ispravna i sigurna. Nažalost, puno ljudi zanemaruje ovaj problem na vozilu i centriraju trap tek onda kad je kasno, odnosno kad primijete nepravilno trošenje guma.
Problemi s optikom trapa nastaju s vremenom i neizbježni su. Geometrija kotača može se poremetiti vožnjom po lošim cestama, parkiranjem po uzdignutim pješačkim stazama, prilikom udarca u kolnik ili naleta na rupu u cesti. U prometnim nesrećama također dolazi do pomakivanja trapa.
Deformacija elemenata ovjesa uzrokuje zanošenje automobila u jednu stranu, proklizavanje automobila u zavojima, povećava zaustavni put prilikom kočenja na cesti. Sve to može dovesti do prometne nesreće.
Osim što je narušena i vaša sigurnost i upravljivost automobilom, gume se nepravilno i znatnije troše, smanjuje im se vijek trajanja, smanjuju im se performanse, a trošite i više goriva, što ćete u konačnici sve osjetiti po džepu.
Kada je potrebno raditi centriranje trapa?
– ako primijetite neravnomjerno ili nepravilno trošenje pneumatika
– poslije bilo kakve zamjene dijelova oslanjanja na trapu (amortizeri, krajevi spona, kugli i sl.)
– poslije naleta na veću rupu na cesti ili rubnika kolnika
– nakon prometne nesreće
– ako upravljač ne stoji ravno
– ako vozilo ''vuče'' u jednu stranu
Što prilikom centriranja, odnosno podešavanja optike trapa, radimo za vas?
U našem se servisu pomoću preciznih laserskih instrumenata i kamera uzimaju mjere na vozilu kako bi se kasnije usporedile s tvorničkim postavkama automobila.
Provjeru vrši suvremena 3D kamera koja snima i bilježi raspon, nagib i zatur kotača. Ta se tri elementa istovremeno podešavaju i jednako su bitna za sigurnost, a utječu i na potrošnju goriva.
Zatim slijedi postavljanje meta na kotače, nakon čega se putem posebnih kamera bilježe podaci o položaju ovjesa. Preuzeti se podaci unose u računalni program, koji ih uspoređuje s tvorničkim zadanim parametrima za svako vozilo posebno. Slijedi skeniranje kotača, mjerenje uglova kotača, položaj upravljača te podešavanje trapa.